W dniach 11-12 czerwca 2023 r. uczniowie naszej szkoły z klasy 1D,1F, 1E i 1B uczestniczyli w wycieczce do Warszawy

pod opieką pani Barbary Koprowskiej, Beaty Chumińskiej i Ewy Ciesielczyk oraz księdza Jakuba Kuchty. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Świątyni Opatrzności Bożej w Wilanowie, gdzie w Panteonie Wielkich Polaków młodzież uczestniczyła we Mszy Świętej. W obecności wykwalifikowanych przewodników zwiedziliśmy rezydencję wilanowską króla Jana III Sobieskiego. Odbyliśmy spacer po ogrodach pałacowych, jak również po pięknym Parku Łazienkowskim, letniej rezydencji króla Stanisława Augusta. Podziwialiśmy Pałac na Wodzie, Starą Oranżerię, Amfiteatr. Zwiedziliśmy również Zamek Królewski, co było okazją do zdobycia wiedzy z zakresu historii, literatury i historii sztuki. Przemierzając Trakt Królewski, dotarliśmy Krakowskim Przedmieściem obok Pałacu Prezydenckiego na Plac Zamkowy.  Zauroczyła nas Starówka – perła stolicy oraz atmosfera wąskich uliczek i kolorowych kamienic. Panoramę stolicy obserwowaliśmy z tarasu widokowego na 30 piętrze Pałacu Kultury i Nauki. Będąc w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, mogliśmy zapoznać się z historią samego budynku, który w 1900 r. miał pełnić rolę koszar Korpusu Kadetów. Następnie budynek pełnił rolę m. in. szpitala dla żołnierzy Szkoły Podchorążych Piechoty, siedziby Generalnego Inspektoratu Sił Zbrojnych, Centralnej Biblioteki Wojskowej, a także Akademii Nauk Społecznych. Od roku 1997 w gmachu głównym działa Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Zwiedziliśmy najciekawsze pod względem architektonicznym pomieszczenia Kancelarii, do których należy między innym Sala im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Sala Okrągłego Stołu, Recepcyjna czy Zegarowa. Czas zwiedzania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów był wartościową lekcją wychowania obywatelskiego. Lekcję parlamentarną odbyliśmy, zwiedzając gmach Sejmu i Senatu, a w Muzeum Powstania Warszawskiego z zadumą odbyliśmy lekcję historii, upamiętniając Powstańców Warszawskich.
Wycieczka odbyła się w doskonałej atmosferze, przy wyjątkowych warunkach pogodowych. Liczne zdjęcia i pamiątki długo będą przywoływać piękne wspomnienia z wycieczki.